A brandalkotás 7 halálos bűne

Nem szeretek hibázni. Ismerem a sebezhetőség erejét, és tudom, hogy a hibákból tanul az ember, mégis tudatosan kell figyelnem az “elég jó”-ra. Ezzel a háttérrel igazán felszabadító volt Matt Haig, The truth about the 100 biggest branding mistakes of all times című könyvét olvasni.

Kumli
Orsi
Vezető Brandstratéga
❓Miért hibáznak a brand-ek?

A Starbucks korábbi vezérigazgatója, Scott Bedbury szerint a fogyasztók nem igazán hiszik el, hogy számottevő különbség lenne a termékek között. Ezért igyekszünk erős brandet és erős érzelmi kötődést építeni.Ez az a pont ahol először meg szokott remegni a kezem: persze, érzelmeket formálunk, de az emberi érzésekkel elég rizikós packázni. Amint megvan a kötődés, finoman kell vele bánni, mert elég egy hiba és máris odaveszett a bizalom (és vele együtt a forgalom is). Ez a hiba pedig általában akkor következik be, amikor a brand valami miatt torzan látja önmagát, a versenytársakat vagy a piacot, általában a következő 7 halálos branding bűn egyike miatt:

☠️ Amnézia

Régóta piacon lévő brandek esetében az eredeti küldetés és értékek néha a feledés homályába vesznek. Ilyenkor fordulhat elő radikális irányváltás a brand életében, amit a piac viszont nem fogad kitörő örömmel. Leghíresebb eset a Coca Cola New Coke ötlete. Az eredmény egy szóban összefoglalható: katasztrofális.

☠️ Ego

Jó dolog az önbizalom, de ha egy brand túlbecsüli a saját fontosságát, vagy képességeit, könnyen úgy járhat mint a Polaroid, amely szentül hitte, hogy egyeduralkodó lehet az instant fényképezőgépek piacán (***a háttérben a Fuji kuncog)

☠️ Megalománia

A beképzeltség megalomániához vezethet, aminek hatására a brand minden elképzelhető szektorban terjeszkedni akar. Van akiknek bejön ez a húzás (Hello Virgin!), van akiknek kevésbé.

☠️ Megtévesztés

TS Eliot szerint az emberek nem bírnak el túl sok valóságot. Úgy tűnik, a brandek sem, ugyanis néhányan az egész marketingtevékenységüket a termékjellemzők elsikálására használják. Extrém esetben ez hazugságokhoz vezet. Amúgy is, de az internet korában ez a biztos recept a bukáshoz.

☠️ Kimerültség

Ha a brand saját magát is unja annak a kreativitás és az eladások látják kárát.

☠️ Paranoia

Ez a brand ego ellentéte, akkor jelentkezhet, amikor gyorsan növekvő konkurenciával szembesül a brand. A “tünetek”: peres ügyek tömkelege, a brand folytonos újra “feltalálása” és a konkurencia megoldásaiból való “inspirálódás”.

☠️ Jelentéktelenség

Amikor a piac radikálisan megváltozik, a vele azonosított brand elavulttá válhat. Fontos, hogy ilyen helyzetekben a brand megpróbálja újragondolni helyét az iparágban.

A következő írásaimban a nagy branding buktákból hozok példákat azért, hogy tanulhassunk mások hibájából, és hogy lássuk: mindenki hibázik, mi is fogunk, ráadásul valószínűleg túl fogjuk élni. 😊

Vágjunk bele!
Dolgozzunk együtt, csináljunk valami varázslatosat!

+36 20 334 2479
hello@zwoelf.hu
1052 Budapest, Kossuth Lajos u. 7-9.
First Site Business Center
zwolfie

Miben segíthetünk?

Az üzeneted sikeresen megkaptuk!
Köszönjük a megkeresést, hamarosan válaszolunk!
Nyitóoldal
Hoppá! Valami hiba történt, próbáld újra!
Az üzeneted sikeresen megkaptuk!
Köszönjük a megkeresést, hamarosan válaszolunk!
Nyitóoldal
Hoppá! Valami probléma történt, kérlek próbáld újra!
Az üzeneted sikeresen megkaptuk!
Köszönjük a megkeresést, hamarosan válaszolunk!
Nyitóoldal
Hoppá! Valami probléma történt! Kérlek próbáld újra!

A brandalkotás 7 halálos bűne

Nem szeretek hibázni. Ismerem a sebezhetőség erejét, és tudom, hogy a hibákból tanul az ember, mégis tudatosan kell figyelnem az “elég jó”-ra. Ezzel a háttérrel igazán felszabadító volt Matt Haig, The truth about the 100 biggest branding mistakes of all times című könyvét olvasni.

Orsi
Kumli
Vezető Brandstratéga
❓Miért hibáznak a brand-ek?

A Starbucks korábbi vezérigazgatója, Scott Bedbury szerint a fogyasztók nem igazán hiszik el, hogy számottevő különbség lenne a termékek között. Ezért igyekszünk erős brandet és erős érzelmi kötődést építeni.Ez az a pont ahol először meg szokott remegni a kezem: persze, érzelmeket formálunk, de az emberi érzésekkel elég rizikós packázni. Amint megvan a kötődés, finoman kell vele bánni, mert elég egy hiba és máris odaveszett a bizalom (és vele együtt a forgalom is). Ez a hiba pedig általában akkor következik be, amikor a brand valami miatt torzan látja önmagát, a versenytársakat vagy a piacot, általában a következő 7 halálos branding bűn egyike miatt:

☠️ Amnézia

Régóta piacon lévő brandek esetében az eredeti küldetés és értékek néha a feledés homályába vesznek. Ilyenkor fordulhat elő radikális irányváltás a brand életében, amit a piac viszont nem fogad kitörő örömmel. Leghíresebb eset a Coca Cola New Coke ötlete. Az eredmény egy szóban összefoglalható: katasztrofális.

☠️ Ego

Jó dolog az önbizalom, de ha egy brand túlbecsüli a saját fontosságát, vagy képességeit, könnyen úgy járhat mint a Polaroid, amely szentül hitte, hogy egyeduralkodó lehet az instant fényképezőgépek piacán (***a háttérben a Fuji kuncog)

☠️ Megalománia

A beképzeltség megalomániához vezethet, aminek hatására a brand minden elképzelhető szektorban terjeszkedni akar. Van akiknek bejön ez a húzás (Hello Virgin!), van akiknek kevésbé.

☠️ Megtévesztés

TS Eliot szerint az emberek nem bírnak el túl sok valóságot. Úgy tűnik, a brandek sem, ugyanis néhányan az egész marketingtevékenységüket a termékjellemzők elsikálására használják. Extrém esetben ez hazugságokhoz vezet. Amúgy is, de az internet korában ez a biztos recept a bukáshoz.

☠️ Kimerültség

Ha a brand saját magát is unja annak a kreativitás és az eladások látják kárát.

☠️ Paranoia

Ez a brand ego ellentéte, akkor jelentkezhet, amikor gyorsan növekvő konkurenciával szembesül a brand. A “tünetek”: peres ügyek tömkelege, a brand folytonos újra “feltalálása” és a konkurencia megoldásaiból való “inspirálódás”.

☠️ Jelentéktelenség

Amikor a piac radikálisan megváltozik, a vele azonosított brand elavulttá válhat. Fontos, hogy ilyen helyzetekben a brand megpróbálja újragondolni helyét az iparágban.

A következő írásaimban a nagy branding buktákból hozok példákat azért, hogy tanulhassunk mások hibájából, és hogy lássuk: mindenki hibázik, mi is fogunk, ráadásul valószínűleg túl fogjuk élni. 😊

Let's get started!
Let's make something magical!

+36 20 334 2479
hello@zwoelf.hu
H-1052 Budapest, 7-9 Kossuth Lajos street.
First Site Business Center
zwolfie

What are you looking for?

We received your message!
Thank you for reaching out, we'll get back to you soon!
Homepage
Oops! Something went wrong. Please try again.
Thank you for your application!
Thank you for reaching out, we'll get back to you soon!
Homepage
Oops! Something went wrong. Please try again.
We received your message!
Thank you for reaching out, we'll get back to you soon!
Homepage
Oops! Something went wrong. Please try again.