Brand Sprint és társai

Az információ hatalom: legalábbis a marketing és a design területén biztosan. A megfelelő mennyiségű és minőségű infó nélkül nem lehet koncepciót felépíteni, ehhez azonban keretrendszerekre és jól felépített módszerekre lesz szükséged. A kérdés csak az: milyen lehetőségek és eszközök segíthetnek neked ebben?

Serfőző
Péter
Ügyvezető, Design director

Lehetőségek a Brand Sprintben

A kérdés csak az: milyen lehetőségek és eszközök segíthetnek neked ebben? 

  • Csak az adat számít?
  • Így épülnek fel az információk
  • Mi az a Brand Sprint?
  • Miért szükségesek a workshopok?

A designerek számára az információgyűjtés elengedhetetlen lépés ahhoz, hogy strukturált, jól működő koncepció születhessen. Erre az infó gyűjtésre pedig számos remek lehetőség kínálkozik. Például nagy kedvencünk a Brand Sprint, amiről korábban is olvashattál, és amiről most is szeretnénk tudást átadni neked. 

De nem csak ez az eszköz van a kezedben: nézzük meg, mi mindent használhatsz még!

Adatok árnyékában: csak ez számít?

Elsőként is látni kell a problémákat, és tudnod kell, melyik eszköz segíthet a megoldásukban.  Leginkább az információ természetesen. De itt most az adatokra kell gondolni?

A cégalapítás során sok-sok adat cserél gazdát: az ügyvéd, a tevékenységi körök, a cégalapításhoz szükséges infók csak úgy repkednek egyik gépről a másikra, papírról papírra. De valóban csak ez számít?

Gondolj csak bele, milyen jó lenne, mennyivel könnyebb lenne mindenkinek, ha  a cégbejegyzés során a vállalkozás missziója is a rendszerbe kerülne. Ha a sok-sok adat mellé az is felkerülne a listára, mi a motivációja az adott cégnek.

Miért érdekes ez a felvetés?

Amikor vállalkozásokról beszélünk, alig esik szó és gondolat arról, hogy itt voltaképp egy brandépítés zajlik. A kereskedelmi és gazdasági vonatkozásokon túl aligha gondolunk bele abba, milyen hatása van/lesz az adott vállalkozásnak. Pedig milyen jó lenne, ha elhangzana a kérdés: miért is csinálom? A workshopok alatt is ez a legnehezebb kérdés, mégis nagyon fontos a vállalat megértésében. Designer szemszögből ugyanis rengeteget segíthet az arculattervezés, logókészítés és márkaépítés szempontjából is.

Lássuk most azt, hogyan lehet ezt a rengeteg infót jól és átláthatóan ábrázolni!

Hogyan épülhet fel az információtenger?

Ahhoz, hogy kicsit térben is el tudjuk képzelni az egész brandinget, megmutatunk most egy ábrát, ami felépítve segíthet ebben.

Brand Sprint és társai

A képen látható sárga pont maga a brand. Innen indulunk, és haladunk lépésről lépésre. Így jönnek képbe a vállalkozáson és azon belül dolgozó emberek.

A munkavállalók 

Ezt azért is fontos kiemelni, mert nem csak az ügyfelek számítanak, hanem a dolgozók is, sőt, ők számítanak igazán! A megfelelő kommunikáció, a belső értékek rányomják a bélyeget (a pozitív bélyeget) a vállalatra és az arról kapott és lefestett képre is. Ezért is fontos az employer branding: ez röviden minden olyan elemet magába foglal, amik külső és belső cégértékek mentén teszik vonzóvá a leendő és a már cégnél dolgozó munkatársak számára magát a vállalatot.

Erre rengeteg megoldás van, de mindenképpen számolni kell vele, mert óriási hatása van a márkára nézve.

A konkurencia

Persze abszolút nem csak egy vállalatot kell néznünk, hanem más márkákat, cégeket is. A kék körök őket jelképezik: hatnak a vállalatra, befolyásolhatják a működését, értékeit, termékeit, szolgáltatásait.  Kisebbek, nagyobbak, kommunikálnak vagy sem: számos cég és számos megoldás létezhet. A konkurensek elhelyezkedése, pozíciója tehát minden márkára hatással van. A konkurensek esetében számít, hogy:

  • milyen nagyságúak,
  • milyen a kisugárzásuk, hogyan kommunikálnak,
  • hol helyezkednek el a mi márkánkhoz képest.

A mi márkánknak vannak fő konkurensei, akiket folyamatosan figyelni és elemezni kell, és vannak olyan vállalatok, akik voltaképp semlegesek rá nézve. Ez lehet iparágon belül, de azon kívül: itt számít az is, ki a célközönség.

A pozícionálás során tehát rengeteget számít, milyen messze van az elképzelés, a misszió vagy bármilyen kommunikációs eszköz esetén. Ez persze befolyásolható, akár az arculati elemek mentén, akár a kommunikációban, vagy az ehhez használt eszközökben gondolkodunk.

Az iparágak és a kommunikáció

Az ábrán látható kis téglalapok azokat a piacokat, iparágata jelöli, amiket fentebb már említettünk. Ezek a piacok lehetnek azonos iparágak is, de eltérőek egyaránt. Számít az is, területileg hol helyezkednek el, ki a célközönségük. Igaz lehet ez országokon átívelő konkurensekre is. A képen látható nyilak pedig a kommunikációt mutatják: ez mind a külső, mind a belső kommunikációt jelentheti. Az így létrejött értékek határozzák meg a cég belső működését, ami természetesen a külső kommunikációra is hatással lesz. 

Fontos, hogy a külső és belső kommunikáció harmóniában legyen, egységes legyen. Ezekre épülhet fel a márkaszemélyiség, amit a külső szemlélő látni fog. Ez maga a brandépítés, amely érzéseket, gondolatokat is magába foglal. Lényeges az élmény, a tapasztalat, amit egy-egy márka adhat: ennek létrehozása maga a márkaépítés.

A pozícionálás ígyis úgyis megtörténik: ha te magad nem is foglalkozol vele, a konkurensek, a rólad alkotott kép megteszi helyetted. 

A célközönség

Miért is csináljuk az egészet? Hát a célközönségünk, a vásárlók végett!

Egy üzenetet, egy terméket, szolgáltatást szeretnénk eljuttatni nekik. Ők azok, akik a napi végtelen impulzus tengeréből kiválasztják azt az egyet, kettőt, amely majd vásárlásra, kommunikációra, fogyasztásra sarkallja őket. Ennek az üzenetnek olyannak kell lennie, ami megérinti, célzottan eléri a megfelelő közönséget. Éppen ezért kell remekül ismerni a célközönséget és azt, hogyan és miként kell szólni hozzájuk.

Ebben segít a branding. Segít megtalálni azokat, akik kapcsolódni tudnak a márkához, kialakulhat a márkahűség is. Számtalan módon és formában kapcsolódhatnak a márkádhoz: ehhez az összképhez kell alkalmazkodni, hogy megismerd az erőviszonyokat.

“Cégalapítás során a fenti erőviszonyokat, pozíciókat általában nem gondolja át az alapító. Pedig ha ez is bekerül a kezdeti lépések közé, sokkal könnyebben és célzottabban születhet meg a márka.”

Üzletileg is fontos, hogy ki a célközönség és milyen csatornákon keresztül juthat el hozzájuk a márka. Triviálisnak tűnhet, mégis sokan elmulasztják. Mi segíthet ebben? Például a Brand Sprint.

Mi az a Brand Sprint?

A fenti kérdések megoldásában jó belépő szint lehet a Brand Sprint, ahol 6 témát taglalnak. Ezt az eszközt a Google Ventures találta ki, hogy gyorsan megkapjuk a fenti kérdésekre adható válaszokat.

Nézzük, mi ez a hat téma:

5,10, 20 éves vízió

Ez általában remek bemelegítő feladat, megjelennek az álmok, a célok, ezáltal könnyebb lesz a gondolkodás a továbbiakban.

Értékek

Visszatekintés a vállalkozás gyökereihez, megmutatja a cég értékrendjét.

Mit, hogyan, miért

Miért dolgozol, hogyan érnéd el a célokat, és mit is szeretnél.

Személyiség spektrum

Egyszerűbb személyiségjegyeken keresztü mutatja be a márkát.

Konkurencia térkép

Ahogyan fentebb is említettük, a márka formálásában hatalmas szerepe van a konkurenciának.

Célközönség

Az egyik legfontosabb lépcső, hiszen tudnod KELL kikhez szólsz.

Kezdésnek tökéletesen megfelelő a 4 órás Brand Sprint workshop: segítségével könnyebb továbblépni a következő szintre.

Miért van szükség a workshopokra?

A Brand Sprinten túl persze számos workshopos megoldás létezik. De miért fontosak ezek?

Alapvetően a cégek nem foglalkoznak a fenti témákkal. Holott ezek az infók nagyon fontosak, de nehéz szert tenni rájuk. Az ügyfeleknek általában nincs ideje ezekkel foglalkozni, de ha megkapják az iránymutatást, win-win szituáció lép fel.

Hiszen az ügyfél elsőkézből ad neked infót, és ő maga is választ ad ezekre a fontos kérdésekre.

“A workshopok során strukturált módon juthatsz hozzá a legfontosabb infókhoz, amelyek aztán segítik majd a koncepcióalkotást.”

Ha mindez nem elég, jöhetnek a kutatások, amelyekből számos más következtetést levonhatsz. Sőt, a workshopok segítik az ügyfél-megbízott kapcsolat kialakulását, fejlődését, ezáltal sokkal jobb munkakapcsolat alakulhat ki.

A szereplők részvétele tehát nagyon fontos.

Vágjunk bele!
Dolgozzunk együtt, csináljunk valami varázslatosat!

+36 20 334 2479
hello@zwoelf.hu
1052 Budapest, Kossuth Lajos u. 7-9.
First Site Business Center
zwolfie

Miben segíthetünk?

Az üzeneted sikeresen megkaptuk!
Köszönjük a megkeresést, hamarosan válaszolunk!
Nyitóoldal
Hoppá! Valami hiba történt, próbáld újra!
Az üzeneted sikeresen megkaptuk!
Köszönjük a megkeresést, hamarosan válaszolunk!
Nyitóoldal
Hoppá! Valami probléma történt, kérlek próbáld újra!
Az üzeneted sikeresen megkaptuk!
Köszönjük a megkeresést, hamarosan válaszolunk!
Nyitóoldal
Hoppá! Valami probléma történt! Kérlek próbáld újra!

Brand Sprint és társai

Az információ hatalom: legalábbis a marketing és a design területén biztosan. A megfelelő mennyiségű és minőségű infó nélkül nem lehet koncepciót felépíteni, ehhez azonban keretrendszerekre és jól felépített módszerekre lesz szükséged. A kérdés csak az: milyen lehetőségek és eszközök segíthetnek neked ebben?

Péter
Serfőző
Ügyvezető, Design director

Lehetőségek a Brand Sprintben

A kérdés csak az: milyen lehetőségek és eszközök segíthetnek neked ebben? 

  • Csak az adat számít?
  • Így épülnek fel az információk
  • Mi az a Brand Sprint?
  • Miért szükségesek a workshopok?

A designerek számára az információgyűjtés elengedhetetlen lépés ahhoz, hogy strukturált, jól működő koncepció születhessen. Erre az infó gyűjtésre pedig számos remek lehetőség kínálkozik. Például nagy kedvencünk a Brand Sprint, amiről korábban is olvashattál, és amiről most is szeretnénk tudást átadni neked. 

De nem csak ez az eszköz van a kezedben: nézzük meg, mi mindent használhatsz még!

Adatok árnyékában: csak ez számít?

Elsőként is látni kell a problémákat, és tudnod kell, melyik eszköz segíthet a megoldásukban.  Leginkább az információ természetesen. De itt most az adatokra kell gondolni?

A cégalapítás során sok-sok adat cserél gazdát: az ügyvéd, a tevékenységi körök, a cégalapításhoz szükséges infók csak úgy repkednek egyik gépről a másikra, papírról papírra. De valóban csak ez számít?

Gondolj csak bele, milyen jó lenne, mennyivel könnyebb lenne mindenkinek, ha  a cégbejegyzés során a vállalkozás missziója is a rendszerbe kerülne. Ha a sok-sok adat mellé az is felkerülne a listára, mi a motivációja az adott cégnek.

Miért érdekes ez a felvetés?

Amikor vállalkozásokról beszélünk, alig esik szó és gondolat arról, hogy itt voltaképp egy brandépítés zajlik. A kereskedelmi és gazdasági vonatkozásokon túl aligha gondolunk bele abba, milyen hatása van/lesz az adott vállalkozásnak. Pedig milyen jó lenne, ha elhangzana a kérdés: miért is csinálom? A workshopok alatt is ez a legnehezebb kérdés, mégis nagyon fontos a vállalat megértésében. Designer szemszögből ugyanis rengeteget segíthet az arculattervezés, logókészítés és márkaépítés szempontjából is.

Lássuk most azt, hogyan lehet ezt a rengeteg infót jól és átláthatóan ábrázolni!

Hogyan épülhet fel az információtenger?

Ahhoz, hogy kicsit térben is el tudjuk képzelni az egész brandinget, megmutatunk most egy ábrát, ami felépítve segíthet ebben.

Brand Sprint és társai

A képen látható sárga pont maga a brand. Innen indulunk, és haladunk lépésről lépésre. Így jönnek képbe a vállalkozáson és azon belül dolgozó emberek.

A munkavállalók 

Ezt azért is fontos kiemelni, mert nem csak az ügyfelek számítanak, hanem a dolgozók is, sőt, ők számítanak igazán! A megfelelő kommunikáció, a belső értékek rányomják a bélyeget (a pozitív bélyeget) a vállalatra és az arról kapott és lefestett képre is. Ezért is fontos az employer branding: ez röviden minden olyan elemet magába foglal, amik külső és belső cégértékek mentén teszik vonzóvá a leendő és a már cégnél dolgozó munkatársak számára magát a vállalatot.

Erre rengeteg megoldás van, de mindenképpen számolni kell vele, mert óriási hatása van a márkára nézve.

A konkurencia

Persze abszolút nem csak egy vállalatot kell néznünk, hanem más márkákat, cégeket is. A kék körök őket jelképezik: hatnak a vállalatra, befolyásolhatják a működését, értékeit, termékeit, szolgáltatásait.  Kisebbek, nagyobbak, kommunikálnak vagy sem: számos cég és számos megoldás létezhet. A konkurensek elhelyezkedése, pozíciója tehát minden márkára hatással van. A konkurensek esetében számít, hogy:

  • milyen nagyságúak,
  • milyen a kisugárzásuk, hogyan kommunikálnak,
  • hol helyezkednek el a mi márkánkhoz képest.

A mi márkánknak vannak fő konkurensei, akiket folyamatosan figyelni és elemezni kell, és vannak olyan vállalatok, akik voltaképp semlegesek rá nézve. Ez lehet iparágon belül, de azon kívül: itt számít az is, ki a célközönség.

A pozícionálás során tehát rengeteget számít, milyen messze van az elképzelés, a misszió vagy bármilyen kommunikációs eszköz esetén. Ez persze befolyásolható, akár az arculati elemek mentén, akár a kommunikációban, vagy az ehhez használt eszközökben gondolkodunk.

Az iparágak és a kommunikáció

Az ábrán látható kis téglalapok azokat a piacokat, iparágata jelöli, amiket fentebb már említettünk. Ezek a piacok lehetnek azonos iparágak is, de eltérőek egyaránt. Számít az is, területileg hol helyezkednek el, ki a célközönségük. Igaz lehet ez országokon átívelő konkurensekre is. A képen látható nyilak pedig a kommunikációt mutatják: ez mind a külső, mind a belső kommunikációt jelentheti. Az így létrejött értékek határozzák meg a cég belső működését, ami természetesen a külső kommunikációra is hatással lesz. 

Fontos, hogy a külső és belső kommunikáció harmóniában legyen, egységes legyen. Ezekre épülhet fel a márkaszemélyiség, amit a külső szemlélő látni fog. Ez maga a brandépítés, amely érzéseket, gondolatokat is magába foglal. Lényeges az élmény, a tapasztalat, amit egy-egy márka adhat: ennek létrehozása maga a márkaépítés.

A pozícionálás ígyis úgyis megtörténik: ha te magad nem is foglalkozol vele, a konkurensek, a rólad alkotott kép megteszi helyetted. 

A célközönség

Miért is csináljuk az egészet? Hát a célközönségünk, a vásárlók végett!

Egy üzenetet, egy terméket, szolgáltatást szeretnénk eljuttatni nekik. Ők azok, akik a napi végtelen impulzus tengeréből kiválasztják azt az egyet, kettőt, amely majd vásárlásra, kommunikációra, fogyasztásra sarkallja őket. Ennek az üzenetnek olyannak kell lennie, ami megérinti, célzottan eléri a megfelelő közönséget. Éppen ezért kell remekül ismerni a célközönséget és azt, hogyan és miként kell szólni hozzájuk.

Ebben segít a branding. Segít megtalálni azokat, akik kapcsolódni tudnak a márkához, kialakulhat a márkahűség is. Számtalan módon és formában kapcsolódhatnak a márkádhoz: ehhez az összképhez kell alkalmazkodni, hogy megismerd az erőviszonyokat.

“Cégalapítás során a fenti erőviszonyokat, pozíciókat általában nem gondolja át az alapító. Pedig ha ez is bekerül a kezdeti lépések közé, sokkal könnyebben és célzottabban születhet meg a márka.”

Üzletileg is fontos, hogy ki a célközönség és milyen csatornákon keresztül juthat el hozzájuk a márka. Triviálisnak tűnhet, mégis sokan elmulasztják. Mi segíthet ebben? Például a Brand Sprint.

Mi az a Brand Sprint?

A fenti kérdések megoldásában jó belépő szint lehet a Brand Sprint, ahol 6 témát taglalnak. Ezt az eszközt a Google Ventures találta ki, hogy gyorsan megkapjuk a fenti kérdésekre adható válaszokat.

Nézzük, mi ez a hat téma:

5,10, 20 éves vízió

Ez általában remek bemelegítő feladat, megjelennek az álmok, a célok, ezáltal könnyebb lesz a gondolkodás a továbbiakban.

Értékek

Visszatekintés a vállalkozás gyökereihez, megmutatja a cég értékrendjét.

Mit, hogyan, miért

Miért dolgozol, hogyan érnéd el a célokat, és mit is szeretnél.

Személyiség spektrum

Egyszerűbb személyiségjegyeken keresztü mutatja be a márkát.

Konkurencia térkép

Ahogyan fentebb is említettük, a márka formálásában hatalmas szerepe van a konkurenciának.

Célközönség

Az egyik legfontosabb lépcső, hiszen tudnod KELL kikhez szólsz.

Kezdésnek tökéletesen megfelelő a 4 órás Brand Sprint workshop: segítségével könnyebb továbblépni a következő szintre.

Miért van szükség a workshopokra?

A Brand Sprinten túl persze számos workshopos megoldás létezik. De miért fontosak ezek?

Alapvetően a cégek nem foglalkoznak a fenti témákkal. Holott ezek az infók nagyon fontosak, de nehéz szert tenni rájuk. Az ügyfeleknek általában nincs ideje ezekkel foglalkozni, de ha megkapják az iránymutatást, win-win szituáció lép fel.

Hiszen az ügyfél elsőkézből ad neked infót, és ő maga is választ ad ezekre a fontos kérdésekre.

“A workshopok során strukturált módon juthatsz hozzá a legfontosabb infókhoz, amelyek aztán segítik majd a koncepcióalkotást.”

Ha mindez nem elég, jöhetnek a kutatások, amelyekből számos más következtetést levonhatsz. Sőt, a workshopok segítik az ügyfél-megbízott kapcsolat kialakulását, fejlődését, ezáltal sokkal jobb munkakapcsolat alakulhat ki.

A szereplők részvétele tehát nagyon fontos.

Let's get started!
Let's make something magical!

+36 20 334 2479
hello@zwoelf.hu
H-1052 Budapest, 7-9 Kossuth Lajos street.
First Site Business Center
zwolfie

What are you looking for?

We received your message!
Thank you for reaching out, we'll get back to you soon!
Homepage
Oops! Something went wrong. Please try again.
Thank you for your application!
Thank you for reaching out, we'll get back to you soon!
Homepage
Oops! Something went wrong. Please try again.
We received your message!
Thank you for reaching out, we'll get back to you soon!
Homepage
Oops! Something went wrong. Please try again.