Kezdjünk egy közös projektet!

Neved Add meg a neved! (minimum 4 karakter) Örömmel válaszolunk neked 24 órán belül.
Telefon Add meg a telefonszámodat! Lehet, hogy telefonon egyeztetsz szívesen.
Email Add meg az email-címedet! Vagy egy gyors emailnek jobban örülsz.
Üzenet
  Küldés folyamatban...

branding, arculattervezés és user interface design

INU Digital logó újratervezés és arculattervezés

INU Digital logó újratervezés és arculattervezés

Vannak olyan megbízók akikkel öröm a közös munka, egy hullámhosszon rezgünk. Nehéz ezt megfogalmazni, de az ilyesfajta érzés ami első perctől jelen van két fél között az nagyon jót jelent.

2015-ben a Szigettel dolgoztunk fesztivál applikációik UI megújításán, amikor megkerestek minket egy másik projektükkel kapcsolatban. A Nagyon Balaton applikációnak frissítettük a UI felületeit, bővítettük új funkciókkal. Ekkor kerültünk kapcsolatva az INU Digital csapatával, ők végezték az Android app fejlesztését.

Később megkeresett minket a cég, hogy segítsünk arculatukat frissíteni, weboldalukat újratervezni.

Előtte/utána állapot

Brief

A megbízó nem szeretett volna minden korábbival szakítani, szerették a mostani emblémájuk jelentéstartalmát, a végtelen jel és az inu felirat közös játékát megtartani. De azt is jól érezték, hogy az embléma formai megjelenése már kissé poros, frissítésre szorul. Ezen felül nem rendelkeztek az emblémán felül kidolgozott arculattal, így a nyomdai anyagok sem mutattak egységet. 

Így a feladatunk nem csak az embléma frissítése, hanem egy vizuális nyelv kidolgozása is volt.

Koncepciók

Stúdión belül többen is dolgoztunk az első koncepciókon, ennek megfelelően különböző irányból indultak el a grafikusok. Alább találjátok azt a két tervet amelyet végül a megbízónak is bemutattunk.

A végtelen jel többféle formában került az arculat részévé. Az ‘A’ tervben, melyet Mónika tervezett egy befoglaló formát képez, így egy arculati rendszert képes létrehozni a különböző tevékenységi körök szerint. Míg a ‘B’ terv, Réka terve szorosabban az eredeti emblémából indul ki, de azt egyszerűsíti. 

Számos variációt és geometriai megoldást megnéztünk mielőtt a megbízóval együtt kiválasztottuk a végleges emblémát:

 

Végleges tervek

A végleges anyagok kialakítása igazi csapatmunka eredménye lett. Az ‘A’ tervből a verlauf került alkalmazásra, míg a ‘B’ vázlat embléma formája lett alkalmazva. 

Az új emblémában az INU felirat és a végtelenre utaló jel egyetlen közös formában jelenik meg, amelyben az ékezet segít az olvashatóság elérésében. Több végződés variáció közül végül a vágott végüt tartottuk megfelelőnek. Igaz kevésbbé barátságos, viszont professzionális, pontos képet mutat így a jel.

Színséma és tipográfia

Az embléma véglegesítése után a színséma is rögzítésre került. Az arculat elsődleges színe egy verlauf ami két narancs színből épül fel. Emelett 4 kiegészítő, vagy másodlagos színt állítottunk össze.

Tipográfia tekintetében arculati fontnak a Swisstype foundry Simplon betűtípusát választottuk. Ez egy DIN szabványbetűhöz hasonló, mérnökies, pontos, de mégis barátságos szöveg és betűképpel bír. Ezt a betűtípust mind print mind screen felhasználásra is alkalmasnak találtuk, így a weboldalon is ezt a betűtípust alkalmazzuk.

Másodlagos arculati elemek

A vázlattervek során született arculati elemek vizuális megjelenése és annak felhasználási szabályai kidolgozásra kerültek.

Ikonok

Az egyes tevékenységi körökhöz illusztrációkat és egyedi ikonkészletet is terveztünk.

Webodal

Végül de nem utolsó sorban megtervezésre kerül a reszponzív weboldal is mely a vállalkozás szolgáltatásait és referenciáit mutatja be. Egyedi illusztrációkat és ikonokat terveztünk amelyek tökéletesen illeszkednek az INU igényeihez és elvárásainak.

Összefoglalás, konklúzió

Volt egy hard deadline, amely egy nemzetközi kiállítás volt, így az első tervektől a végleges anyagok elkészíültéig nem telt el több mint 5 hét. Ez kiemelkedően rövid idő, de ehhez az kellett, hogy a megbízói oldal gyors döntések mellet tudjon haladni. Bemutattuk a terveket, majd azonnali feedback mellett döntések születtek. Így az aktív ügyfél odal mellett megvolt a mi oldalunkon is folyatamatos motiváció és lendület.

Serfőző Péter
Írta: Serfőző Péter CEO, design lead

Beszéljünk?

Indítsunk egy projektet