Kezdjünk egy közös projektet!

Neved Add meg a neved! (minimum 4 karakter) Örömmel válaszolunk neked 24 órán belül.
Telefon Add meg a telefonszámodat! Lehet, hogy telefonon egyeztetsz szívesen.
Email Add meg az email-címedet! Vagy egy gyors emailnek jobban örülsz.
Üzenet
  Küldés folyamatban...

branding, arculattervezés és user interface design

Hogyan készül egy logó?

Hogyan készül egy logó?

Avagy az arculattervezés folyamata lépésről lépésre

Ez a cikksorozat elsősorban azoknak készült, akik új arculat tervezésén vagy jelenlegi arculatuk frissítésén gondolkodnak, de egyelőre még sok kérdőjelet látnak maguk előtt. Nem világos előttük, hogy mi történik a tervezés során, hogy a folyamat hogyan kezdődik és hogyan jut majd el a végeredményig. Azoknak szól, akik még bizonytalanok, hogy a befektetett pénzük, idejük és energiájuk megtérül-e, és ha igen, akkor milyen módon profitálhat belőle vállalkozásuk.

Tervezői oldalról folyamatosan tapasztaljuk, hogy a megbízóink kétségekkel küzdenek és sokszor a grafikusok sem nyitottak a megrendelők iránymutatásaira.

Egyfajta kommunikációs szakadék tátong a két fél között, pedig a cél közös: olyan vizuális megjelenést adni a vállalkozásoknak, amely pozitívan hat azok mindennapi működésére, eredményeire. E kiadvány tartalmát — vagy legalábbis egy részét — általában személyes tanácsadáson osztjuk meg a leendő megbízókkal. Ilyenkor felvázoljuk az itt bemutatott folyamatokat, megosztjuk az információkat az arculattervezés menetéről.

Jóval szélesebb azonban azoknak a köre, akik azt a fajta részletesebb tájékoztatást igénylik, amit eddig csak személyes beszélgetésen oszthattunk meg. Bízunk benne, hogy az e-book elolvasása segít átlátni a folyamatokat és világos kép alakul ki leendő megbízóinkban arról, hogy pontosan mire van szükségük, ezt hogyan érhetik el és milyen eredményekre számíthatnak.

Miért fontos az arculattervezés?

Az elmúlt évtizedekben hatalmas változás történt a design és a vállalkozások kapcsolatában. Egy új termék vagy szolgáltatás bevezetése ma már nehezen képzelhető el pontosan megtervezett vizuális megjelenés nélkül. Ez részben annak is köszönhető, hogy számos sikeres vállalkozást ismerünk, amelyeknél a branding és a vizuális megjelenés a siker egyik alapkövének számít. A növekvő igények kiszolgálására létrejött egy iparág, így manapság számos lehetőség közül választhatunk, amikor vállalkozásunk vizuális megjelenését szeretnénk kitalálni és megtervezni.

Az arculattervezés a brandingnek csak nagyon kis szelete, amely a vizuális megjelenésre koncentrál.

A brand összességében az az érzés, amit a vásárló vagy ügyfél minden alkalommal érez, amikor kapcsolatba kerül a vállalkozással vagy termékkel.

A vizuális megjelenés alapja és kiindulópontja maga a brand, ezért a brandet még a vizuális tervezés előtt legalább alapszinten ki kell dolgoznunk. Izgalmas időszak ez a designerek számára is, hiszen a munkájuk egyre fontosabbá válik. Felelősséget is viselnek, kis túlzással a vállalkozások sikere — vagy rosszabb esetben bukása — múlhat rajtuk. Ugyanakkor ezzel a „hatalommal” befolyásolni is tudják a trendeket, vagy az emberek mindennapi életét. A designerek, amikor arculattervezéssel vagy brand-építéssel foglalkoznak, akkor egy tervezési folyamat nyomán jutnak el a kiinduló pontból a végleges, elfogadott verzióig. Amikor ajánlatot kér egy tervezőtől vagy stúdiótól, akkor tulajdonképpen ennek a folyamatnak az árát látja az ajánlaton. Kiadványunk következő oldalai abban segítenek, hogy ez a folyamat egyszerűen követhető legyen.

Mik az arculattervezési folyamat lépései?

Most a teljes folyamatot mutatjuk be, az egyes lépésekről részletesen a következő cikkekben fogunk bővebben értekezni. Ahogy a fenti ábra is mutatja öt egymást követő fázisból áll: briefing, tervezés, prezentáció, iteráció, leszállítás. Az egész folyamat jellemzően 4–12 hetet vesz igénybe. 

 

01. Breifing

Az arculattervezési folyamat előkészítő fázisa. Egy olyan dokumentum létrehozása a cél, amely alapja a tervezési folyamatnak.

02. Vázlattervezés

A tervezési fázis, amikor a brief alapján a tervezők különböző koncepciókat dologznak ki és vázolnak fel.

03. Prezentáció

A vázlatterveket a tervezők jellemzően személyesen mutatják be: felvázolják a koncepció alapját és célját, eredményét.

04. Iteráció

Ritkán alakul ki elsőre a végleges irány. Finomításokra, kisebb módosításokra van szükség mielőtt megszületik a végleges arculati irány.

05. Leszállítandók

Ha megvan a végleges logó, arculati elemek, tipográfia, színek, akkor lehet elkedzeni használni az arculatot és megtervezni azokat a felületeket amelyekre a megbízónak szüksége van.

Szeretne többet megtudni az arculattervezésről?

Töltse le az ingyenes, 56 oldalas, gazdagon illusztrált e-bookot. 

LETÖLTÖM MOST

Serfőző Péter
Írta: Serfőző Péter CEO, design lead

Beszéljünk?

Indítsunk egy projektet