
Avagy a brief szerepe az arculattervezésben.
A brief elkészítéséhez alapvetően szükségesek személyes beszélgetések, interjúk, amikor a megbízó bemutatja vállalkozását vagy szolgáltatását, termékét. Mélyebb kutatásokra is szükség lehet, interjúzni kell a vásárlókkal, meglévő és potenciális ügyfelekkel. Ezek feldolgozása és elemzése után állítható össze a brief. Az elemzések többek között az alábbiak lehetnek:
Ezek alapján összeáll egy dokumentum amely az egész tervezés alapjául szolgál. Ezt nevezzük briefnek. Ez a kiindulási pont, amire a folyamat bármely pontján lehet hivatkozni, illetve ez alapján értékelhető, hogy az elkészült arculat megfelel-e az elvárásoknak. A brief nem egy egyoldalú dokumentum, amit a tervező készít magának, hanem egy közös munka eredménye, amelyet a megbízó jóváhagy.
Vigyázat, ha nincs brief, nincs kontroll az arculattervezés felett.
A brief részletességétől függően beszélhetünk itt brandingről. A márka alapjait lefektető írásos dokumentum kihathat a vizuális megjelenésen a túl a vállalkozás stratégiájára, hangvételére, céges kultúrájára.
A brief elkészítésének ideje három és 20 nap között alakul, a feladat jellegétől és bonyolultságától függően. Az eredménye általában egy írásos dokumentum, amely rögzíti a kutatás, elemzés eredményeit és az ebből levont következtetéseket.
Töltse le az ingyenes, 56 oldalas, gazdagon illusztrált e-bookot.Â
Â