Kezdjünk egy közös projektet!

Neved Add meg a neved! (minimum 4 karakter) Örömmel válaszolunk neked 24 órán belül.
Telefon Add meg a telefonszámodat! Lehet, hogy telefonon egyeztetsz szívesen.
Email Add meg az email-címedet! Vagy egy gyors emailnek jobban örülsz.
Üzenet
  Küldés folyamatban...

branding, arculattervezés és user interface design

Mi fán terem a brief?

Mi fán terem a brief?

Avagy a brief szerepe az arculattervezésben.

A brief elkészítéséhez alapvetően szükségesek személyes beszélgetések, interjúk, amikor a megbízó bemutatja vállalkozását vagy szolgáltatását, termékét. Mélyebb kutatásokra is szükség lehet, interjúzni kell a vásárlókkal, meglévő és potenciális ügyfelekkel. Ezek feldolgozása és elemzése után állítható össze a brief. Az elemzések többek között az alábbiak lehetnek:

  • vállalkozás múltja, jelene és víziója
  • SWOT analízis
  • célcsoport/ok és perszónák
  • kulcsértékek felderítése
  • konkurencia feltárása és elemzése
  • hol, milyen felületeken fog megjelenni az új arculat
  • moodboard

Ezek alapján összeáll egy dokumentum amely az egész tervezés alapjául szolgál. Ezt nevezzük briefnek. Ez a kiindulási pont, amire a folyamat bármely pontján lehet hivatkozni, illetve ez alapján értékelhető, hogy az elkészült arculat megfelel-e az elvárásoknak. A brief nem egy egyoldalú dokumentum, amit a tervező készít magának, hanem egy közös munka eredménye, amelyet a megbízó jóváhagy.

Vigyázat, ha nincs brief, nincs kontroll az arculattervezés felett.

A brief részletességétől függően beszélhetünk itt brandingről. A márka alapjait lefektető írásos dokumentum kihathat a vizuális megjelenésen a túl a vállalkozás stratégiájára, hangvételére, céges kultúrájára.

A brief elkészítésének ideje három és 20 nap között alakul, a feladat jellegétől és bonyolultságától függően. Az eredménye általában egy írásos dokumentum, amely rögzíti a kutatás, elemzés eredményeit és az ebből levont következtetéseket.

Szeretne többet megtudni a briefekről?

Töltse le az ingyenes, 56 oldalas, gazdagon illusztrált e-bookot. 

LETÖLTÖM MOST

 

Serfőző Péter
Írta: Serfőző Péter CEO, design lead

Beszéljünk?

Indítsunk egy projektet