Kezdjünk egy közös projektet!

Neved Add meg a neved! (minimum 4 karakter) Örömmel válaszolunk neked 24 órán belül.
Telefon Add meg a telefonszámodat! Lehet, hogy telefonon egyeztetsz szívesen.
Email Add meg az email-címedet! Vagy egy gyors emailnek jobban örülsz.
Üzenet
  Küldés folyamatban...

branding, arculattervezés és user interface design

Hogyan készülnek a logó vázlatok?

Hogyan készülnek a logó vázlatok?

Az elfogadott brief alapján elkezd a tervező vagy tervezőcsapat dolgozni az arculaton. A tervezők sokféle módszert használnak, mi itt a made by zwoelf-nél abban hiszünk, hogy adott kiindulási pontból több különböző koncepciót ki lehet dolgozni. Attól függően, hogy hány grafikus dolgozik a feladaton, 2-3 vázlatterv szokott elkészülni a konkrét brief alapján.

A vázlatterv azt jelenti, hogy a fő grafikai irány, tehát a színek, a tipográfia, az arculati elemek már megmutatják az irányt, de még semmi nincs véglegesen kidolgozva. Olyan vázlattervek ezek, amik alapján a megrendelő el tudja képzelni, hogy milyen arculat formálódhat a vázlatokból, hiszen az egyes arculati elemek csak a későbbi finomítási körök során nyerik el végleges formájukat. Van olyan tervező, aki csak egy tervet prezentál. Ezzel az a probléma, hogy nincs választása a megbízónak. Vagy tetszik, vagy nem, pont.

Mennyi terv készüljön?

A made by zwoelf-nél több terv készül, mint amit végül a megbízónak prezentálunk. Viszont házon belül eldöntjük, hogy melyik az a 2-3 legerősebb koncepció, ami bemutatásra érdemes. Ez már olyan kínálat, amiből könnyen tud választani a megbízó. Bizonyos tervezők akár 10-15 tervet is a megbízók elé tárnak. Ez azért nem szerencsés, mert a rostáláshoz szükséges szakmai döntéseket így a megbízónak kell meghoznia. Ha egyáltalán tud dönteni. Ráadásul ez a 10-15 terv nem is különböző koncepciókat jelent, hanem inkább csak variációkat. Vigyázat, a sok vázlatterv prezentációja nem megfelelő tervezői szakmai tudásra/tapasztalatra utalhat.

A különböző koncepciók gyökeresen más terveket jelentenek, tehát nem csak valamiféle színbeli vagy formai variációt, hanem más gondolati háttérrel rendelkező grafikai irányokat. A vázlattervek készítése közben folyamatosan kipróbáljuk különböző felületeken a vázlatos logót és az arculati elemeket. Hogyan használható egy kisebb felületen, például névjegyen vagy tollon dekorációként, miként használható nagy felületen épületfeliratként, vagy akár digitális felületeken, weboldalakon, Facebook-posztokban? Ez segít a megfelelő arányok kidolgozásában és szimulálja a valóságot is, valóban működik-e az arculat?

Miből áll egy vázlatterv?

Olyan arculatoknál, ahol kiemelten fontos felületek vannak, például egy kültéri fesztivál esetében, ott az arculati briefben is rögzítjük az elsődleges megjelenési felületeket, hiszen ezek nagyban befolyásolják a tervezést is. Azért érdemes vázlatterveket (nem pedig kész anyagot) prezentálni a megbízóknak, mert van egy pont, amin nem érdemes továbblépni anélkül, hogy a megbízó látná a terveket. Ezen a ponton be tud kapcsolódni a tervezésbe, értékelheti azt a saját szempontjai szerint. Fontos még pár szót szólni a tervezési időről.

A brief elkészülte után 10 munkanapot kérünk megbízóinktól. Ez nem azt jelenti, hogy tíz napon át napi nyolc órában az arculattal foglalkozunk, bár ez is előfordulhat. Időnként félre kell tenni a terveket, érdemes egy kicsit eltávolodni tőlük, hogy másnap újra friss szemmel lássuk annak értékeit vagy épp korábban nem észlelt hibáit

Szeretne többet megtudni a logótervezésről?

Töltse le az ingyenes, 56 oldalas, gazdagon illusztrált e-bookot. 

LETÖLTÖM MOST

Serfőző Péter
Írta: Serfőző Péter CEO, design lead

Beszéljünk?

Indítsunk egy projektet