Kezdjünk egy közös projektet!

Neved Add meg a neved! (minimum 4 karakter) Örömmel válaszolunk neked 24 órán belül.
Telefon Add meg a telefonszámodat! Lehet, hogy telefonon egyeztetsz szívesen.
Email Add meg az email-címedet! Vagy egy gyors emailnek jobban örülsz.
Üzenet
  Küldés folyamatban...

branding, arculattervezés és user interface design

Leporolt csillagok: megújult az euronics arculata

Április közepén megújult Magyarországon az euronics áruházlánc teljes arculata. Egyértelműen szükség volt a frissítésre és azt gondolom, hogy az új arculat és kommunikáció új lendületet adott a márkának.

Sok szót nem fecsérelnék a régi arculatról, hiszen egy elavult 90-es évek hangulatát árasztó emblémáról és arculatról beszélhetünk. Inkább nézzük meg az új emblémát/arculatot, alkotóelemeire bontva.

Összkép — első ránézésre

Grafikailag kikönnyült az arculat. Frissebb kék és színátmenetes alapszínek, párhuzamos vonalakból álló “flow” grafikai arculati elem és lekerekített tipográfia összességében egy friss és barátságos look and feel-t alkot. 

Elhagyták a dupla befoglaló sárga-fehér-kék kereteket, átformálták a tipográfiát és lehagytak három csillagot. Teljes redesign.

Nézzük elemről elemre, hogy mi és hogyan változott.

Csillagok, csillagok

A kevesebb több — igaz a mondás ennél a logónál is. A korábbi négy csillag helyett egy került csak az új arculatba. De nem hiányzik a másik három, hiszen így is megtartotta az “euro” feelinget, illetve az árván maradt csillag szerves részévé vált a tipográfiának. Magyarországon még nem láttam, de cégcsoport szinten ez a csillag-”e” betű kapcsolatot külön emblémaként is alkalmazzák:

Tipográfia

Tipográfusként ciki, de bajban vagyok a tipóval kapcsolatban 🤭. Hosszú időt töltöttem azzal, hogy rájöjjek milyen betűtípust használtak az új logóban. Aztán találtam egy nagyon közeli betűkészletet, azt hittem Heuréka!megvan, de annak ellenére hogy sok a hasonlóság rájöttem, hogy még ennél is több a különbség.

Leghasonlóbbnak a Mergebetűtípus Normál metszetét találtam. Bár ennek a betűtípusnak az arányrendszere (x magasság, szélesség/magasság arány stb.) egyértelműen más mint az euronics-é, mégis a betűk végződése elbizonytalanít, hisz azok szinte teljesen megegyeznek. Várom véleményeteket :)

UPDATE: Naske Laci rámutatott, hogy a font nem mást mint az Omnes. 😱 Fogtam is a fejem, mert nem hiába éreztem folyamatos, hogy ismerem én ezt a fontot, korábbi projektben használtuk is...

Akárhogy is, véleményem szerint ez egy egyedi tipográfia, aminek lehet, hogy kiindulási alapja a Merge font volt, viszont azt gyökeresen megváltoztatták:

  • a szélesség/magasság arányait: szélesebb lett, 
  • az o, s betűket kerekké tették, 
  • a jobb egalizáció érdekében megrövidítették az “r” betű vízszintes szárát, megvágták az n betű függőleges szárát,

és még sorolhatnám a különbségeket.  

A tipográfiában jelentős frissítést jelent az is, hogy az eddigi csupa verzál 90-es éveket tükröző formavilág helyett, egy csupa kerekded kurrens betűket alkalmazó barátságos betűképet alakítottak ki a tervezők. A végződések kereksége és a betűformák kereksége felel főként a barátságos hangulatért.

Csillag ligatúra

A leglátványosabb módosítás minden bizonnyal a csillag-”e” ligatúra létrehozása. Érdekes, hogy a csillag integrációja az “e” betűbe elfelejtteti a másik három csillag hiányát: az e vízszintes vonalából kirajzolt csillag által egy olyan lendületes vonala jön létre, ami idézi a korábbi embléma négy csillagból felépített ívét.

 Ez a megoldás így zseniálisan utal vissza a korábbi emblémára.

Flowban vagyunk

Egy párhuzamos vonalakból álló vonalrendszer alkotja a másodlagos arculati elemet. Illustrator blend toolal könnyen létrehozható grafika jól reflektál az elektromos termékekre, amelyet főként árul az euronics. Néhol erőteljesebben, néhol finoman használják, de véleményem szerint jól illeszkedik az arculatba.

Színek

A kék-sárga alapszín megmaradt, viszont árnyalatbeli módosítás történt. A kék picit lilás tónusú lett nagyob felületeken egy glow vagy gradiens, színátmenet effektet használnak. Ez a megoldás jól oldja nagy felületeken a viszonylag sötét kék alapszínt ami viszont a sárgával való erős kontraszthoz szükséges. A sárga színen is finomítottak, de hiteles forrást nem találok, ahány képet látok annyi féle sárga árnyalat van rajta…

Barátok vagyunk — Brand érzés

A kommunikáció párhuzamban van a vizuális megjelenéssel és ez jó! A szlogen amire a kommunikáció – legalábbis Magyarországon– épül: 

“gépek sok szeretettel”

Az az érzésem, hogy sokkal közelebb került hozzám a brand. Emlékszem, korábban a telefonomat nálunk vettem a Corvin Plazában lévő üzeltükben. Akkor megállapítottam, hogy nagyon rideg és elavult a bolt hangulata a többi hasonló profilú bolthoz képest. Ehhez képest az új vizuál megnyerő és barátságos és professzionális.

Alkotók?

Az arculatot egy svéd ügynökség tervezte. Az oldalukon található egy case study, de nem túl bőbeszédű és picit kétértelmű is vagy a Google fordító az 😁, hogy csak alkalmazták-e vagy ők is tervezték az arcukatot. (akinek van pontosabb infója szívesen veszem).

Jó példa

Összességében egy példaszerű újtervezésen ment át az euronics. Ez egy olyan rebranding ami biztosan pozitívan kihat a cég forgalmára, működésére és a befektetés is rövid távon megtérül.

Szeretnél többet megtudni az arculattervezésről?

Töltse le az ingyenes, 56 oldalas, gazdagon illusztrált e-bookot. 

LETÖLTÖM MOST

 

 

Serfőző Péter
Írta: Serfőző Péter CEO, design lead

Beszéljünk?

Indítsunk egy projektet