A zwoelf CEO-ja az ATV-ben

A pink lesz az új kék? Messi meze újra mindent megváltoztathat. A zwoelf - stratégia & design CEO-ja, Serfőző Péter az ATV Start reggeli műsorában beszélt a pink színről, a színválasztásról megkülönböztethetőségről, brandingről. Ha a teljes storyt szeretnéd megismerni, akkor a videó után el is olvashatod.

Volt idő, amikor  a rózsaszín a fiúk színe volt

Lionel Messi nemrégiben a tengerentúlra, az Inter Miami csapatába szerződött. A híradásokban feltűnhetett, hogy egyszerűen és gyorsan felismered, ha Messi-ről van szó. Hogy hogyan? A sportolónak van egy különleges megkülönböztető jegye: az egyedi, pink meze. Ez keltette fel Serfőző Péter brandstratéga figyelmét is, amikor a közelmúltban kutatni kezdte a színek revolúcióját.

A friss kutatásban 3 liga 90 csapatának a színeit elemezték, ebből kiderült, hogy a leggyakoribb ma használt színek a piros, a kék és a fekete. Mindhárom klasszikus, „férfias” választás. Hogy lehet, hogy az Inter Miami mégis a pink mellett tette le a voksát?

„A vizsgálat során arra jutottam, nagyon kevés a ma is aktuális példa a rózsaszín-használatra. Kevesen tudják, de az 1920-as években a Juventus csapata is rózsaszín színekben játszott, ugyanakkor ez inkább egy mosási fiaskónak volt köszönhető”-árulta el. Hozzátette, az is kiderült, hogy bár megdöbbentő, de a rózsaszín régen nem a nők, hanem a férfiak színe volt.

Serfőző Péter az ATV-ben

Régen fiús volt a rózsaszín?

Szinte hihetetlen, de a Viktória korabeli gyermekruháktól kezdve a 20. századig a fiúkat öltöztették pinkbe, a lányokat pedig világoskékbe. Az okokat ma már nem tudhatjuk pontosan, de a rózsaszín-fiú párosítás eredete nagy valószínűséggel az lehetett, hogy a férfiak a hadseregben vörös ruhát viseltek. A 20. század elejére ez a kombináció általánossá vált, a ruhagyártók pedig ezt kihasználva szintén azt hirdették, a kék finomabb, femininebb, a pink pedig maszkulinabb szín. A fordulat hirtelen érkezett. A második világháború után Eisenhower feleségének a pink volt a kedvenc színe. Az elnök beavatási ünnepélyén is pink estélyit viselt a first lady, ezután pedig egyre elterjedtebb lett a rózsaszín a nők körében is.

„A színek jelentése kulturálisan és területileg is eltér, gondoljunk csak arra, hogy a gyász színe sok helyen fehér, nálunk pedig fekete. A világoskék például sok országban Szűz Máriához kapcsolódó szín. Egyelőre férfiként kifejezetten egyedi választás a pink, emiatt könnyen kitűnhetsz vele a szürke tömegből. Ugyanakkor, mivel a divatban semmi sem állandó, talán éppen ez a Messitől gyökereztethető merészség hoz majd egy újabb fordulópontot. Nem kizárt, hogy újra felcserélődnek a színpárok: a rózsaszín lesz a férfiaké a kék pedig a nőké” – tudtuk meg Serfőző Pétertől.

Fontos a jó színválasztás

A brandstratéga azt is elmondta, pusztán színnel kitűnni a márkák piacán nagyon kevés cég tud, jó példa erre a Telekom és a hozzá kapcsolódó magenta. Ehhez azonban több évtizedes következetes munka kell. Az Inter Miami marketing-szempontból tehát mindenképpen jól alkalmazza a pinket, hiszen sajátos és rendhagyó választás.

„A szín mindig érzelmi kérdés a vállalkozóknál. Sokszor a személyes preferencia dönti el a kérdést, nem pedig a célközönség preferenciája. Érdemesebb azonban a szakmai szempontokat is figyelembe venni, amellett, hogy olyan színt se választunk, amit utálunk, hiszen nap mint nap látni fogjuk” – tanácsolja a brandépítés előtt álló vállalkozóknak a Brandguide ügyvezetője. Serfőző Péternek új szakmai kötete is megjelent a témában. A Brandstratégia című könyvhöz egy, a stratégia összeállítás gyakorlatát megkönnyítő tool box is jár majd.

Vágjunk bele!
Dolgozzunk együtt, csináljunk valami varázslatosat!

+36 20 334 2479
1052 Budapest, Kossuth Lajos u. 7-9.
First Site Business Center
zwolfie

Miben segíthetünk?

Az üzeneted sikeresen megkaptuk!
Köszönjük a megkeresést, hamarosan válaszolunk!
Nyitóoldal
Hoppá! Valami hiba történt, próbáld újra!
Az üzeneted sikeresen megkaptuk!
Köszönjük a megkeresést, hamarosan válaszolunk!
Nyitóoldal
Hoppá! Valami probléma történt, kérlek próbáld újra!
Az üzeneted sikeresen megkaptuk!
Köszönjük a megkeresést, hamarosan válaszolunk!
Nyitóoldal
Hoppá! Valami probléma történt! Kérlek próbáld újra!

A zwoelf CEO-ja az ATV-ben

A pink lesz az új kék? Messi meze újra mindent megváltoztathat. A zwoelf - stratégia & design CEO-ja, Serfőző Péter az ATV Start reggeli műsorában beszélt a pink színről, a színválasztásról megkülönböztethetőségről, brandingről. Ha a teljes storyt szeretnéd megismerni, akkor a videó után el is olvashatod.

Volt idő, amikor  a rózsaszín a fiúk színe volt

Lionel Messi nemrégiben a tengerentúlra, az Inter Miami csapatába szerződött. A híradásokban feltűnhetett, hogy egyszerűen és gyorsan felismered, ha Messi-ről van szó. Hogy hogyan? A sportolónak van egy különleges megkülönböztető jegye: az egyedi, pink meze. Ez keltette fel Serfőző Péter brandstratéga figyelmét is, amikor a közelmúltban kutatni kezdte a színek revolúcióját.

A friss kutatásban 3 liga 90 csapatának a színeit elemezték, ebből kiderült, hogy a leggyakoribb ma használt színek a piros, a kék és a fekete. Mindhárom klasszikus, „férfias” választás. Hogy lehet, hogy az Inter Miami mégis a pink mellett tette le a voksát?

„A vizsgálat során arra jutottam, nagyon kevés a ma is aktuális példa a rózsaszín-használatra. Kevesen tudják, de az 1920-as években a Juventus csapata is rózsaszín színekben játszott, ugyanakkor ez inkább egy mosási fiaskónak volt köszönhető”-árulta el. Hozzátette, az is kiderült, hogy bár megdöbbentő, de a rózsaszín régen nem a nők, hanem a férfiak színe volt.

Serfőző Péter az ATV-ben

Régen fiús volt a rózsaszín?

Szinte hihetetlen, de a Viktória korabeli gyermekruháktól kezdve a 20. századig a fiúkat öltöztették pinkbe, a lányokat pedig világoskékbe. Az okokat ma már nem tudhatjuk pontosan, de a rózsaszín-fiú párosítás eredete nagy valószínűséggel az lehetett, hogy a férfiak a hadseregben vörös ruhát viseltek. A 20. század elejére ez a kombináció általánossá vált, a ruhagyártók pedig ezt kihasználva szintén azt hirdették, a kék finomabb, femininebb, a pink pedig maszkulinabb szín. A fordulat hirtelen érkezett. A második világháború után Eisenhower feleségének a pink volt a kedvenc színe. Az elnök beavatási ünnepélyén is pink estélyit viselt a first lady, ezután pedig egyre elterjedtebb lett a rózsaszín a nők körében is.

„A színek jelentése kulturálisan és területileg is eltér, gondoljunk csak arra, hogy a gyász színe sok helyen fehér, nálunk pedig fekete. A világoskék például sok országban Szűz Máriához kapcsolódó szín. Egyelőre férfiként kifejezetten egyedi választás a pink, emiatt könnyen kitűnhetsz vele a szürke tömegből. Ugyanakkor, mivel a divatban semmi sem állandó, talán éppen ez a Messitől gyökereztethető merészség hoz majd egy újabb fordulópontot. Nem kizárt, hogy újra felcserélődnek a színpárok: a rózsaszín lesz a férfiaké a kék pedig a nőké” – tudtuk meg Serfőző Pétertől.

Fontos a jó színválasztás

A brandstratéga azt is elmondta, pusztán színnel kitűnni a márkák piacán nagyon kevés cég tud, jó példa erre a Telekom és a hozzá kapcsolódó magenta. Ehhez azonban több évtizedes következetes munka kell. Az Inter Miami marketing-szempontból tehát mindenképpen jól alkalmazza a pinket, hiszen sajátos és rendhagyó választás.

„A szín mindig érzelmi kérdés a vállalkozóknál. Sokszor a személyes preferencia dönti el a kérdést, nem pedig a célközönség preferenciája. Érdemesebb azonban a szakmai szempontokat is figyelembe venni, amellett, hogy olyan színt se választunk, amit utálunk, hiszen nap mint nap látni fogjuk” – tanácsolja a brandépítés előtt álló vállalkozóknak a Brandguide ügyvezetője. Serfőző Péternek új szakmai kötete is megjelent a témában. A Brandstratégia című könyvhöz egy, a stratégia összeállítás gyakorlatát megkönnyítő tool box is jár majd.

Let's get started!
Let's make something magical!

+36 20 334 2479
H-1052 Budapest, 7-9 Kossuth Lajos street.
First Site Business Center
zwolfie

What are you looking for?

We received your message!
Thank you for reaching out, we'll get back to you soon!
Homepage
Oops! Something went wrong. Please try again.
Thank you for your application!
Thank you for reaching out, we'll get back to you soon!
Homepage
Oops! Something went wrong. Please try again.
We received your message!
Thank you for reaching out, we'll get back to you soon!
Homepage
Oops! Something went wrong. Please try again.