Az információ hatalom: legalábbis a marketing és a design területén biztosan. A megfelelő mennyiségű és minőségű infó nélkül nem lehet koncepciót felépíteni, ehhez azonban keretrendszerekre és jól felépített módszerekre lesz szükséged. A kérdés csak az: milyen lehetőségek és eszközök segíthetnek neked ebben?
A kérdés csak az: milyen lehetőségek és eszközök segíthetnek neked ebben?
A designerek számára az információgyűjtés elengedhetetlen lépés ahhoz, hogy strukturált, jól működő koncepció születhessen. Erre az infó gyűjtésre pedig számos remek lehetőség kínálkozik. Például nagy kedvencünk a Brand Sprint, amiről korábban is olvashattál, és amiről most is szeretnénk tudást átadni neked.
De nem csak ez az eszköz van a kezedben: nézzük meg, mi mindent használhatsz még!
Elsőként is látni kell a problémákat, és tudnod kell, melyik eszköz segíthet a megoldásukban. Leginkább az információ természetesen. De itt most az adatokra kell gondolni?
A cégalapítás során sok-sok adat cserél gazdát: az ügyvéd, a tevékenységi körök, a cégalapításhoz szükséges infók csak úgy repkednek egyik gépről a másikra, papírról papírra. De valóban csak ez számít?
Gondolj csak bele, milyen jó lenne, mennyivel könnyebb lenne mindenkinek, ha a cégbejegyzés során a vállalkozás missziója is a rendszerbe kerülne. Ha a sok-sok adat mellé az is felkerülne a listára, mi a motivációja az adott cégnek.
Miért érdekes ez a felvetés?
Amikor vállalkozásokról beszélünk, alig esik szó és gondolat arról, hogy itt voltaképp egy brandépítés zajlik. A kereskedelmi és gazdasági vonatkozásokon túl aligha gondolunk bele abba, milyen hatása van/lesz az adott vállalkozásnak. Pedig milyen jó lenne, ha elhangzana a kérdés: miért is csinálom? A workshopok alatt is ez a legnehezebb kérdés, mégis nagyon fontos a vállalat megértésében. Designer szemszögből ugyanis rengeteget segíthet az arculattervezés, logókészítés és márkaépítés szempontjából is.
Lássuk most azt, hogyan lehet ezt a rengeteg infót jól és átláthatóan ábrázolni!
Ahhoz, hogy kicsit térben is el tudjuk képzelni az egész brandinget, megmutatunk most egy ábrát, ami felépítve segíthet ebben.
A képen látható sárga pont maga a brand. Innen indulunk, és haladunk lépésről lépésre. Így jönnek képbe a vállalkozáson és azon belül dolgozó emberek.
Ezt azért is fontos kiemelni, mert nem csak az ügyfelek számítanak, hanem a dolgozók is, sőt, ők számítanak igazán! A megfelelő kommunikáció, a belső értékek rányomják a bélyeget (a pozitív bélyeget) a vállalatra és az arról kapott és lefestett képre is. Ezért is fontos az employer branding: ez röviden minden olyan elemet magába foglal, amik külső és belső cégértékek mentén teszik vonzóvá a leendő és a már cégnél dolgozó munkatársak számára magát a vállalatot.
Erre rengeteg megoldás van, de mindenképpen számolni kell vele, mert óriási hatása van a márkára nézve.
Persze abszolút nem csak egy vállalatot kell néznünk, hanem más márkákat, cégeket is. A kék körök őket jelképezik: hatnak a vállalatra, befolyásolhatják a működését, értékeit, termékeit, szolgáltatásait. Kisebbek, nagyobbak, kommunikálnak vagy sem: számos cég és számos megoldás létezhet. A konkurensek elhelyezkedése, pozíciója tehát minden márkára hatással van. A konkurensek esetében számít, hogy:
A mi márkánknak vannak fő konkurensei, akiket folyamatosan figyelni és elemezni kell, és vannak olyan vállalatok, akik voltaképp semlegesek rá nézve. Ez lehet iparágon belül, de azon kívül: itt számít az is, ki a célközönség.
A pozícionálás során tehát rengeteget számít, milyen messze van az elképzelés, a misszió vagy bármilyen kommunikációs eszköz esetén. Ez persze befolyásolható, akár az arculati elemek mentén, akár a kommunikációban, vagy az ehhez használt eszközökben gondolkodunk.
Az ábrán látható kis téglalapok azokat a piacokat, iparágata jelöli, amiket fentebb már említettünk. Ezek a piacok lehetnek azonos iparágak is, de eltérőek egyaránt. Számít az is, területileg hol helyezkednek el, ki a célközönségük. Igaz lehet ez országokon átívelő konkurensekre is. A képen látható nyilak pedig a kommunikációt mutatják: ez mind a külső, mind a belső kommunikációt jelentheti. Az így létrejött értékek határozzák meg a cég belső működését, ami természetesen a külső kommunikációra is hatással lesz.
Fontos, hogy a külső és belső kommunikáció harmóniában legyen, egységes legyen. Ezekre épülhet fel a márkaszemélyiség, amit a külső szemlélő látni fog. Ez maga a brandépítés, amely érzéseket, gondolatokat is magába foglal. Lényeges az élmény, a tapasztalat, amit egy-egy márka adhat: ennek létrehozása maga a márkaépítés.
A pozícionálás ígyis úgyis megtörténik: ha te magad nem is foglalkozol vele, a konkurensek, a rólad alkotott kép megteszi helyetted.
Miért is csináljuk az egészet? Hát a célközönségünk, a vásárlók végett!
Egy üzenetet, egy terméket, szolgáltatást szeretnénk eljuttatni nekik. Ők azok, akik a napi végtelen impulzus tengeréből kiválasztják azt az egyet, kettőt, amely majd vásárlásra, kommunikációra, fogyasztásra sarkallja őket. Ennek az üzenetnek olyannak kell lennie, ami megérinti, célzottan eléri a megfelelő közönséget. Éppen ezért kell remekül ismerni a célközönséget és azt, hogyan és miként kell szólni hozzájuk.
Ebben segít a branding. Segít megtalálni azokat, akik kapcsolódni tudnak a márkához, kialakulhat a márkahűség is. Számtalan módon és formában kapcsolódhatnak a márkádhoz: ehhez az összképhez kell alkalmazkodni, hogy megismerd az erőviszonyokat.
“Cégalapítás során a fenti erőviszonyokat, pozíciókat általában nem gondolja át az alapító. Pedig ha ez is bekerül a kezdeti lépések közé, sokkal könnyebben és célzottabban születhet meg a márka.”
Üzletileg is fontos, hogy ki a célközönség és milyen csatornákon keresztül juthat el hozzájuk a márka. Triviálisnak tűnhet, mégis sokan elmulasztják. Mi segíthet ebben? Például a Brand Sprint.
A fenti kérdések megoldásában jó belépő szint lehet a Brand Sprint, ahol 6 témát taglalnak. Ezt az eszközt a Google Ventures találta ki, hogy gyorsan megkapjuk a fenti kérdésekre adható válaszokat.
Nézzük, mi ez a hat téma:
Ez általában remek bemelegítő feladat, megjelennek az álmok, a célok, ezáltal könnyebb lesz a gondolkodás a továbbiakban.
Visszatekintés a vállalkozás gyökereihez, megmutatja a cég értékrendjét.
Miért dolgozol, hogyan érnéd el a célokat, és mit is szeretnél.
Egyszerűbb személyiségjegyeken keresztü mutatja be a márkát.
Ahogyan fentebb is említettük, a márka formálásában hatalmas szerepe van a konkurenciának.
Az egyik legfontosabb lépcső, hiszen tudnod KELL kikhez szólsz.
Kezdésnek tökéletesen megfelelő a 4 órás Brand Sprint workshop: segítségével könnyebb továbblépni a következő szintre.
A Brand Sprinten túl persze számos workshopos megoldás létezik. De miért fontosak ezek?
Alapvetően a cégek nem foglalkoznak a fenti témákkal. Holott ezek az infók nagyon fontosak, de nehéz szert tenni rájuk. Az ügyfeleknek általában nincs ideje ezekkel foglalkozni, de ha megkapják az iránymutatást, win-win szituáció lép fel.
Hiszen az ügyfél elsőkézből ad neked infót, és ő maga is választ ad ezekre a fontos kérdésekre.
“A workshopok során strukturált módon juthatsz hozzá a legfontosabb infókhoz, amelyek aztán segítik majd a koncepcióalkotást.”
Ha mindez nem elég, jöhetnek a kutatások, amelyekből számos más következtetést levonhatsz. Sőt, a workshopok segítik az ügyfél-megbízott kapcsolat kialakulását, fejlődését, ezáltal sokkal jobb munkakapcsolat alakulhat ki.
A szereplők részvétele tehát nagyon fontos.
Az információ hatalom: legalábbis a marketing és a design területén biztosan. A megfelelő mennyiségű és minőségű infó nélkül nem lehet koncepciót felépíteni, ehhez azonban keretrendszerekre és jól felépített módszerekre lesz szükséged. A kérdés csak az: milyen lehetőségek és eszközök segíthetnek neked ebben?
A kérdés csak az: milyen lehetőségek és eszközök segíthetnek neked ebben?
A designerek számára az információgyűjtés elengedhetetlen lépés ahhoz, hogy strukturált, jól működő koncepció születhessen. Erre az infó gyűjtésre pedig számos remek lehetőség kínálkozik. Például nagy kedvencünk a Brand Sprint, amiről korábban is olvashattál, és amiről most is szeretnénk tudást átadni neked.
De nem csak ez az eszköz van a kezedben: nézzük meg, mi mindent használhatsz még!
Elsőként is látni kell a problémákat, és tudnod kell, melyik eszköz segíthet a megoldásukban. Leginkább az információ természetesen. De itt most az adatokra kell gondolni?
A cégalapítás során sok-sok adat cserél gazdát: az ügyvéd, a tevékenységi körök, a cégalapításhoz szükséges infók csak úgy repkednek egyik gépről a másikra, papírról papírra. De valóban csak ez számít?
Gondolj csak bele, milyen jó lenne, mennyivel könnyebb lenne mindenkinek, ha a cégbejegyzés során a vállalkozás missziója is a rendszerbe kerülne. Ha a sok-sok adat mellé az is felkerülne a listára, mi a motivációja az adott cégnek.
Miért érdekes ez a felvetés?
Amikor vállalkozásokról beszélünk, alig esik szó és gondolat arról, hogy itt voltaképp egy brandépítés zajlik. A kereskedelmi és gazdasági vonatkozásokon túl aligha gondolunk bele abba, milyen hatása van/lesz az adott vállalkozásnak. Pedig milyen jó lenne, ha elhangzana a kérdés: miért is csinálom? A workshopok alatt is ez a legnehezebb kérdés, mégis nagyon fontos a vállalat megértésében. Designer szemszögből ugyanis rengeteget segíthet az arculattervezés, logókészítés és márkaépítés szempontjából is.
Lássuk most azt, hogyan lehet ezt a rengeteg infót jól és átláthatóan ábrázolni!
Ahhoz, hogy kicsit térben is el tudjuk képzelni az egész brandinget, megmutatunk most egy ábrát, ami felépítve segíthet ebben.
A képen látható sárga pont maga a brand. Innen indulunk, és haladunk lépésről lépésre. Így jönnek képbe a vállalkozáson és azon belül dolgozó emberek.
Ezt azért is fontos kiemelni, mert nem csak az ügyfelek számítanak, hanem a dolgozók is, sőt, ők számítanak igazán! A megfelelő kommunikáció, a belső értékek rányomják a bélyeget (a pozitív bélyeget) a vállalatra és az arról kapott és lefestett képre is. Ezért is fontos az employer branding: ez röviden minden olyan elemet magába foglal, amik külső és belső cégértékek mentén teszik vonzóvá a leendő és a már cégnél dolgozó munkatársak számára magát a vállalatot.
Erre rengeteg megoldás van, de mindenképpen számolni kell vele, mert óriási hatása van a márkára nézve.
Persze abszolút nem csak egy vállalatot kell néznünk, hanem más márkákat, cégeket is. A kék körök őket jelképezik: hatnak a vállalatra, befolyásolhatják a működését, értékeit, termékeit, szolgáltatásait. Kisebbek, nagyobbak, kommunikálnak vagy sem: számos cég és számos megoldás létezhet. A konkurensek elhelyezkedése, pozíciója tehát minden márkára hatással van. A konkurensek esetében számít, hogy:
A mi márkánknak vannak fő konkurensei, akiket folyamatosan figyelni és elemezni kell, és vannak olyan vállalatok, akik voltaképp semlegesek rá nézve. Ez lehet iparágon belül, de azon kívül: itt számít az is, ki a célközönség.
A pozícionálás során tehát rengeteget számít, milyen messze van az elképzelés, a misszió vagy bármilyen kommunikációs eszköz esetén. Ez persze befolyásolható, akár az arculati elemek mentén, akár a kommunikációban, vagy az ehhez használt eszközökben gondolkodunk.
Az ábrán látható kis téglalapok azokat a piacokat, iparágata jelöli, amiket fentebb már említettünk. Ezek a piacok lehetnek azonos iparágak is, de eltérőek egyaránt. Számít az is, területileg hol helyezkednek el, ki a célközönségük. Igaz lehet ez országokon átívelő konkurensekre is. A képen látható nyilak pedig a kommunikációt mutatják: ez mind a külső, mind a belső kommunikációt jelentheti. Az így létrejött értékek határozzák meg a cég belső működését, ami természetesen a külső kommunikációra is hatással lesz.
Fontos, hogy a külső és belső kommunikáció harmóniában legyen, egységes legyen. Ezekre épülhet fel a márkaszemélyiség, amit a külső szemlélő látni fog. Ez maga a brandépítés, amely érzéseket, gondolatokat is magába foglal. Lényeges az élmény, a tapasztalat, amit egy-egy márka adhat: ennek létrehozása maga a márkaépítés.
A pozícionálás ígyis úgyis megtörténik: ha te magad nem is foglalkozol vele, a konkurensek, a rólad alkotott kép megteszi helyetted.
Miért is csináljuk az egészet? Hát a célközönségünk, a vásárlók végett!
Egy üzenetet, egy terméket, szolgáltatást szeretnénk eljuttatni nekik. Ők azok, akik a napi végtelen impulzus tengeréből kiválasztják azt az egyet, kettőt, amely majd vásárlásra, kommunikációra, fogyasztásra sarkallja őket. Ennek az üzenetnek olyannak kell lennie, ami megérinti, célzottan eléri a megfelelő közönséget. Éppen ezért kell remekül ismerni a célközönséget és azt, hogyan és miként kell szólni hozzájuk.
Ebben segít a branding. Segít megtalálni azokat, akik kapcsolódni tudnak a márkához, kialakulhat a márkahűség is. Számtalan módon és formában kapcsolódhatnak a márkádhoz: ehhez az összképhez kell alkalmazkodni, hogy megismerd az erőviszonyokat.
“Cégalapítás során a fenti erőviszonyokat, pozíciókat általában nem gondolja át az alapító. Pedig ha ez is bekerül a kezdeti lépések közé, sokkal könnyebben és célzottabban születhet meg a márka.”
Üzletileg is fontos, hogy ki a célközönség és milyen csatornákon keresztül juthat el hozzájuk a márka. Triviálisnak tűnhet, mégis sokan elmulasztják. Mi segíthet ebben? Például a Brand Sprint.
A fenti kérdések megoldásában jó belépő szint lehet a Brand Sprint, ahol 6 témát taglalnak. Ezt az eszközt a Google Ventures találta ki, hogy gyorsan megkapjuk a fenti kérdésekre adható válaszokat.
Nézzük, mi ez a hat téma:
Ez általában remek bemelegítő feladat, megjelennek az álmok, a célok, ezáltal könnyebb lesz a gondolkodás a továbbiakban.
Visszatekintés a vállalkozás gyökereihez, megmutatja a cég értékrendjét.
Miért dolgozol, hogyan érnéd el a célokat, és mit is szeretnél.
Egyszerűbb személyiségjegyeken keresztü mutatja be a márkát.
Ahogyan fentebb is említettük, a márka formálásában hatalmas szerepe van a konkurenciának.
Az egyik legfontosabb lépcső, hiszen tudnod KELL kikhez szólsz.
Kezdésnek tökéletesen megfelelő a 4 órás Brand Sprint workshop: segítségével könnyebb továbblépni a következő szintre.
A Brand Sprinten túl persze számos workshopos megoldás létezik. De miért fontosak ezek?
Alapvetően a cégek nem foglalkoznak a fenti témákkal. Holott ezek az infók nagyon fontosak, de nehéz szert tenni rájuk. Az ügyfeleknek általában nincs ideje ezekkel foglalkozni, de ha megkapják az iránymutatást, win-win szituáció lép fel.
Hiszen az ügyfél elsőkézből ad neked infót, és ő maga is választ ad ezekre a fontos kérdésekre.
“A workshopok során strukturált módon juthatsz hozzá a legfontosabb infókhoz, amelyek aztán segítik majd a koncepcióalkotást.”
Ha mindez nem elég, jöhetnek a kutatások, amelyekből számos más következtetést levonhatsz. Sőt, a workshopok segítik az ügyfél-megbízott kapcsolat kialakulását, fejlődését, ezáltal sokkal jobb munkakapcsolat alakulhat ki.
A szereplők részvétele tehát nagyon fontos.