Kezdjünk egy közös projektet!

Neved Add meg a neved! (minimum 4 karakter) Örömmel válaszolunk neked 24 órán belül.
Telefon Add meg a telefonszámodat! Lehet, hogy telefonon egyeztetsz szívesen.
Email Add meg az email-címedet! Vagy egy gyors emailnek jobban örülsz.
Üzenet
  Küldés folyamatban...

branding, arculattervezés és user interface design

Könyvajánló: legjobb branding könyvek

Könyvajánló: legjobb branding könyvek

Szeretem a könyveket. Sőt egyesek szerint könyvfüggő is vagyok 😎 Folyamatosan vásárlom és olvasom a jobbnál-jobb könyveket. Olyan könyveket amelyek, érdekelnek és szakmailag értékesek, lehet belőlük tanulni.

Korábbi években kezdtem a brandinget tanulni. Éreztem, hogy az arculattervezés időként kevés, szükség van további stratégia tanácsadásra, nagyobb ívű stratégiára, brandingre.

Ennek a folyamatnak részeként olvastam el számos könyvet, amelyből hármat most bemutatok. A könyvek olvasási sorrendje is fontos volt, hiszen azt gondolom, hogyha az Aaker könyvvel kezdtem volna nem lett volna fokozatos az elmélyülés folyamata. Nézzük a könyveket! 🚀

Első fokozat: színes szagos

Vizuális tervezőként szeretem az ábrákat, a könnyen befogadható tanyagot. Ilyen szempontból tökéletes kezdet volt Michael Johnson — Branding in five and half steps című könyve. Szépen lépésekre bontja a brandinget, valamint számos példán keresztül mutatja be folyamatot:

  1. Kutatás
  2. Stratégia és kontextus
  3. (2.5) Üzenet és vizuál kapcsolata
  4. Design
  5. Implementáció
  6. Bevonás

A könyv inkább kézikönyv, amelyet gyakran elővesz az ember és forgat, egy-egy részét alkalmazza projekt közben. Szép, könnyen emészthető tipográfia és jó szerkesztettség jellemzi. Első brandinggel kapcsolatos könyvnek teljes szívből ajánlom, jó áttekintést ad a branding folyamatról.

Kettesbe kapcsolva

Miközben a brandinggel kapcsolatos forrásokat kerestem az interneten, akkor találkoztam Marty Neumeier nevével. Számos könyve van, egytől egyik hasznos olvasnivaló. Ezeket inkább zsebkönyveknek mondanám, amelyekben rövid hasznos tanácsokat sorol és erőteljesen illusztrál a szerző. Egy könyvét emelem ki, amely Brand Gap néven érhető el. A Brand Gap az üzleti stratégia és a branding közötti árok áthidalására tesz javaslatokat. Végig veszi, hogy mi az az öt fő szempont, amelyet érdemes megfontolni amikor brandet építünk. Erről írtam egy korábbi bejegyzésben is részletesen. A könyv egyszerű és ütős designt kapott: egy szín nyomott, bátor tipográfia és képi világ. Élményszerű, bár rövid olvasmány: a 180 oldal akár “egy szusszra” elolvasható, a végén pedig közelebb kerülünk a branding fő elveihez. Update: a ZIG nevű könyve letölthető erről a linkről teljes egészében PDF formátumban.

Fúrjunk mélyebbre!

A két könyv nyújtotta bemelegítés után eljutunk a ma bemutatott legmélyebb olvasmányhoz, David Aaker – Aaker on Branding című könyvéhez. Ez a könyv részletes, nagy mélységeket bejáró elméleti (tan)könyv a brandingről. Alapvetően mutinacionális, kiterjedt brandek problémáival foglalkozik, de ezen problémák jó része bármilyen branding projektben hasznosítható, alkalmazható. A három könyv közül ez a legtudományosabb és a legmélyebb tudást adó könyv, ennek megfelelően újra és újra elő érdemes venni és egy-egy részt újraolvasni, tudatosítani. 

+1 a ráadás

Hogy ne csak angol nyelvű könyveket ajánljak, jöjjön ráadásként egy magyar is. Szalay Miki tavaly adta ki a Megtervezett érzés - avagy élet a márkákon innen és túl című könyvét. Tudományos részletességű könyv, nekem nagyfokú koncentráció (egyes részeket akár többször is elolvastam) kellett a megértéshez, de ennek megfelelően tömény tudásanyagot is jelent. Részletesen foglalkozik az identitás kérdésével, és hogy a márkák milyen hatással vannak ránk és környezetünkre. Sok hasonló magyar nyelvű könyvre lenne szükség!

Olvasni jó!

Bízom benne, hogy segítenek ezek a könyvek nektek is. Ha van olyan könyv amit mindenképp javasolnál mások számára akkor ne tartsd magadban! Akár a brandguide csoportban, akár mailben el tudod küldeni! 🥂

 


Szeretnél több hasonló tartalmat olvasni? Csatlakozz a Brandguide Facebook csoporthoz! 

CSATLAKOZZ MOST!

 

Érdekel az arculattervezés?

Töltsd le 56 oldalas, gazdagon illusztrált
ingyenes Arculattervezési kisokos ebookunkat. 

TÖLTSD LE MOST!

Serfőző Péter
Írta: Serfőző Péter CEO, design lead

Beszéljünk?

Indítsunk egy projektet